×


תפריט נגישות

"המשחק הירוק" - בנו וחקרו תלמידי ט9 (תשע"ג) הוצג בכנס מצויינות

הכנס הארצי השביעי לחינוך למצוינות של האגף למחוננים ולמצטיינים, התקיים בתאריך ו' בניסן תשע"ד, 06.04.14, במרכז וואהל, באוניברסיטת בר אילן. 

 

הכנס  עסק במשמעויות ובפרשנויות השונות העולות בתיאור המסע לעבר -

 

חינוך למצוינות בתנאי ודאות ו- e ודאות. 

 

המציאות של המאה ה-21 מזמנת לנו שינויים ותהפוכות בכל תחומי החיים. הכרה והבנה של עולם הודאות והאי ודאות חיוניות ביותר להתפתחותם המיטבית וקידומם של הלומדים/החוקרים במערכת החינוך ולכן נדרשים תהליכי למידה ועיון מעמיקים של מחקרים ושל תובנות העולות מניסיון השדה. 

בכנס התארחו אנשי אקדמיה ומחקר, יוצרים ופורצי דרך, מומחים מובילים בתחומם, אשר שתפו את הקהל בניסיונם האישי בהתמודדות עם מצבים של ודאות ואי ודאות. 

 

את ההרצאות המרכזיות בכנס נשאו פרופ' דניאל זייפמן, נשיא מכון ויצמן, וכן ד"ר אורנה ברי, סגנית נשיא לחדשנות וצמיחה, ארה"ב, אירופה ומזרח תיכון, מרכזי המצוינות של  .EMC

לצד ההרצאות התארחו בפאנל של חוקרים, אמנים, יזמים מובילים בתחומם.

הפאנל עסק בסוגיות הבאות:

 

כיצד ניתן להגיע בתנאים סותרים, (וודאות ואי וודאות ) להישגים פורצי דרך חדשנות ואתגר? 
האם מצבים של אי ודאות ועמימות תורמים למצוינות, להצלחה? לשינוי מיטבי?
מהן הדרכים להובלה למצוינות בתנאי אי ודאות? מהן דרכי החשיבה והלמידה בתנאים אלה?
בתום היום התקיים מושב מיוחד של תלמידים מחונני על המשתתפים בתכנית חונכים עמיתים שיציגו מבחר מעבודותיהם במסגרת התכנית. 

את הכנס היה אמור לחתום כבוד שר החינוך הרב שי פירון אולם הוא נעדר.

 

לצד ההרצאות והפאנל התקיימה תערוכה של עבודות חקר מצטיינות  בכל תחומי הדעת והיצירה, של תלמידים מחוננים ומצטיינים הלומדים במסגרות הייחודיות של האגף לתלמידים מחוננים ומצטיינים. 

במסגרת זאת הוצג המשחק ועבודת המחקר של תלמידי ט9 (תשע"ג)

הנושא עבודת המחקר:  משחק חצר מחומרים ממוחזרים למיתון האלימות בקרב התלמידים בהפסקות הגדולות
התלמידים שלחו חלק פעיל בעבודת המחקר:

אבגי ירדן, גואטה מתן, גרייב דניס, יזרעאלב אופיר,

קביץ יהונתן, קספין טוני וריאבושקין רונן

(תלמידי כיתה ט9 תשע"ג)

הנחייה: דר' עדנה בן-יצחק מונסליזה

    תיכון עירוני מקיף א' באר-שבע מחוז דרום

שאלת המחקר: כיצד הפעלת משחק חצר מחומרים ממוחזרים, תשפיע על מיתון האלימות בקרב התלמידים בהפסקות הגדולות.

העבודה עוסקת במשחק חצר "ירוק" העבודה משלבת שני תחומים:

א. פתרון לפסולת מוצקה שאין לה שימוש (לוח כיתה שהוסר לאחר תקנת לוח "חכם" וניירות משומשים שהפכו לעיסת נייר).

ב. שימוש "במשחק הירוק" על מנת ליצור תעסוקה חיובית בהפסקות הגדולות ותוך כדי כך מילוי שאלונים שעוסקים במשחק הירוק ודעות התלמידים על מידת יעילות הפעלתו למיתון אלימות בהפסקות.

מהלך העבודה:

א. תכנון ובניית לוח המשחק והרכבים

ב. בניית שאלון שהתלמידים ענו עליו. בשאלון שלבו שאלות בתחום מידע אישי ותחום התעניינות, עניין במשחקי לוח, נושאי מחזור פסולת מוצקה. נושא האלימות ודעה אישית.

תוצאות המחקר:

המשחק חצר נבנה והופעל בהפסקות הגדולות ובהן אף חולקו השאלונים.

מניתוח 60 השאלונים  עולה: מתוך התלמידים שענו על השאלונים  81%  הביעו את תמיכתם בשימוש חוזר בחומרים וניצול פסולת מוצקה לבניית משחקי חצר

מתוך התלמידים שענו על השאלונים  53% חושבים שיש מעט אלימות בחצר ביה"ס ושאין השפעה של משחקי חצר על אלימות...

18% חושבים שיש הרבה אלימות ושאין השפעה כלל לנוכחות משחקי חצר...

7% טוענים שיש הרבה אלימות ושיש השפעה של משחקי חצר

12% חושבים שיש מעט אלימות ושיש השפעה לטובה בנוכחות משחקי חצר

מתוך התלמידים שענו על השאלונים  12% היו מעוניינים בפעם בשבוע 31% היו מעוניינים שהמשחק יופעל לפחות פעמים בשבוע  ו-14% אף 3 פעמים בשבוע

כלומר 57% מהתלמידים מעוניינים בהפעלת המשחק .

 בקישור מצורפות תמונות המתעדות את הכנס ושלבי בניית המשחק

 ליקטה וכתבה: דר' עדנה בן-יצחק

צור קשר

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.