ברוכים הבאים לאתר פרויקט מחזור פסולת - מקיף א'
האתר בבניה, בקרוב יושק רשמית עבור הפרויקט

פעילות בשנת תשע"ב     פעילות בשנת תשע"ג     פעילות שנת הלימודים תשע"ד     תשעח     תשע"ה     תשע"ו     תשעז     כל הקטגוריות

11.6.17 מיני כנס מדעי- סיכום יחידת ביוחקר והכנה למבחן בע"פ

זוהי השנה השלישית שאני מגישה לעבודות ביוחקר.
השנה ההערכה היא פנימית ולא בוחן חיצוני ומאד לא רציתי שמתח העשייה ירד עקב זה .


אני מאוד אוהבת את החלק המחקרי כי הוא מאפשר לי להדריך תחום שאני אוהבת מאוד.
הוא מאפשר לימוד באופן מעשי של שלבי החקר ולימוד אחריות באיסוף נתונים ועיבודם בצורה נבונה.

השנה כיתת יב  הייתה בת  20 תלמידים ובהתאם למסקנות שהגעתי בשנים קודמות לא אפשרתי עבודות מחקר בצוותי שלישיות אלא רק בזוגות כך שהיו לי להדריך 10 עבודות מחקר.

בחירת הנושא עשינו בכיתה יא וכך גם את כתיבת הצעת המחקר כך שבתחילת שנה בסוף אוקטובר תחילת נובמבר התחלתי להדריך את עבודות המחקר. בניתי לוח זמנים והקפדתי מאוד על הגשות במועד. איחור גרר כל יום הורדת 10 נק'. כך למדו כולם שחייבים לעמוד בלוחות הזמנים. כל עבודות מחקר הסתיימו לפני פסח ובפסח קיבלתי את הגרסה  הראשונה של כל העבודות.

כל העבודות בשלבי היווצרותם תמיד הגיעו למייל שלי  סומנו באדום ונשלחו שוב להמשך עבודה עד שהמוצר היה מוגמר, חודש לפני המבחן.

כדי להכין את התלמידים למבחן הבגרות בע"פ אני מקיימת מפגש, שמסכם את התהליך, בנוכחות הורים אחים סבים סבות ומורים. המפגש הוא מעין מיני כנס מדעי ומתקיים בערב לפני המבחן בע"פ. (גם במסגרת הביוטופים קיימתי מפגש מסכם כזה ואף פורסם בעבר בעלון למורי הביולוגיה - כפי שהצעתי בעבר הרחוק  עלון למורי הביולוגיה 1999 חוברת   159  עמ'  73-77)

למפגש התלמידים הכינו  פוסטר, בהתאם לדף הנחיות שלי(בנוסף לעבודה הכתובה בהתאם להנחיות מפמ"ר).

הפוסטר על קאפא לבנה עליה מדביקים ידנית את דפי התוכן הצבעוניים. (משיקול שלא להכניס אותם להוצאות כספיות גדולות מידי)

גם השנה ערכתי תחרות הפוסטר והסבר המוצלח ביותר והפרס היה הספר "המדריך הרשמי TED לדיבור בפני קהל של כריס אנדרסון (הנשיא ואוצר ראשי TED)

כל הורה ומבקר קיבל עט וגיליון שיפוט ובו מופעים כל נושאי 10 העבודות.כל הפוסטרים מוספרו בהתאם דבר שהקל על ההתמצאות. על כל מבקר היה לעבור ולתת ניקוד: 20 נק' על הפוסטר , 40 נק' על עבודת המחקר ו 40 נק' על ידע התלמידים במתן הסבר.

האירוע ערך שעתיים רצופות. השנה ההיענות הייתה רבה מאוד. אני חושבת שההזמנה הצבעונית עם ההסבר על חשיבות האירוע כהכנה לבגרות בע"פ, ושולחן מרכזי עמוס כיבוד ושתיה..... יצרו אוירה מקסימה כמו במיני כנס מדעי.

ביום שני 12.6.2017 לפני המבחן בע"פ היה טכס קטן של פירסום תוצאות התחרות וחלוקת הפרס.

הפוסטר שזכה בפרס היה: "השפעת עוצמת השדה המגנטי בקרבת שורשים של נבטי חיטה, על כיוון צמיחת השורשים" של התלמידות עדן טיויטו וסוזאן בדרנה.  התלמידות הסבירו בצורה ברורה ונבונה וכך גם הורים שהם לא ביולוגים הבינו את הנושא.

כל 20 התלמידים הגיעו לקו הסיום וגם סיימו יפה מאוד את יחידת המחקר

הציון בגרות הכיתתי הסופי הממוצע  בביוחקר =91.5+20.7

 

תיעוד ערב הצגת העבודות בתמונות

תיעוד טכס חלוקת הפרס לפני המבחן בע"פ

 

כתבה: דר' עדנה בן יצחק מונסליזה

פרסום ראשון :12/06/2017 21:11:39
עדכון אחרון :12/06/2017 22:02:07