צור קשר

יב ביולוגית- מפגש הצגת עבודות ביוחקר להורים.

ביוחקר מהווה יחידת לימוד מתוך חמש יחידות הלימוד של תלמידי הביולוגיה.
הביוחקר היא עבודת חקר בביולוגיה המחליפה את יחידת החקר בתחום האקולוגיה – הביוטופ.

 הביוחקר מהווה התנסות בה התלמידים מתמודדים עם חקירת בעיה ביולוגית, תוך חשיבה והפעלת שיטות עבודה המאפיינות את עבודת המדען.

עשרת נושאי המחקר שנבחרו ע"י התלמידים היו:

  1. מה הקשר מיקום מקור האור לבין כיוון גדילת הצמחים  וצבעם. לייא עמר, כהן עומר , טסמה שקד
  2. השפעת רמות אוורור שונות של הקרקע על התפתחות צמחי פרזיות. נתנאל אסיף
  3. השפעת דישון ברמות שונות על התפתחות פקעיות על גבי שורשי צמחי פול (ביקית הגינה). ליאור ברנשטיין רחל אהרונוב  מאור מעיין
  4. כיצד משפיע סוג הסוכר על עוצמת הנשימה של שמרי אפייה. דורון נחמיה, בן גרינברג
  5. כיצד משפיע סוג המוסיקה על  גדילת צמחי  מימוזה ביישנית. אמיר חיימוביץ וגל כהן
  6. כיצד תושפע צמיחת דשא  חד פסיגי מסוג פספלום חוף-הים מהשקייתו במי מכונת כביסה המכילים אבקת כביסה. ליאל עובדיה ושיראל זכאי
  7. כיצד תושפע צמיחת דשא  חד פסיגי מסוג פספלום חוף-הים מהשקייתו במים מלוחים ברמות שונות. מריה פולנסקי ומירי יונגר
  8. מדוע משנים פרחי הלנטנה הססגונית את צבעם. ליזה סדוביץ יוני פקרמן וצביה פולטיילוב
  9. מהי השפעת הארה באורכי גל שונים על קצב צמיחת נבטי חיטה. יובל ממן ושיראל  מרון
  10. אייך משפיע  שרוולי מגן עצים (רגילים ועם חלונות תאורה שונה) על גובה צמחי עצי החרוב  וצבע העלים. עדן בלוך,  אריאל נתן,  דניאל דמרי

לקראת ערב הצגת עבודות המחקר להורים הכינו התלמידים פוסטרים שבהם מוצגות עבודות המחקר.

בהזמנה להורים נכתב:

הינכם מוזמנים לערב הצגת עבודות מחקר – "ביוחקר"- של תלמידי יב' ביולוגית.

המפגש יתקיים ביום ד' כז' בסיוון תשע"ד ( 25.6.14 ) בשעה  19:00 במעבדות ביולוגיה חדר 615 תיכון מקיף א' ב"ש. מפגש הצגת העבודות מהווה סיכום עבודת מחקר שביצעו ילדכם.

הצגת העבודות להורים, תעזור בתרגול התלמידים למבחן הבגרות בע"פ, שיתקיים ביום חמישי 26.6.14.

בואו בהמוניכם, (כולל אחים אחיות סבים וסבתות וחברים) תיהנו מהתוצרת ושאלו הרבה שאלות.....

 

הענות ההורים הייתה כמעט מלאה!

על מנת שההורים ישאלו את כל התלמידים כל הורה קיבל דף ובו טבלה שהיה עליו לתת ניקוד לכל עבודה בהתאם לקריטריונים הבאים:

 

איכות הפוסטר 20

 

איכות מחקר

40

ידע תלמידי הקבוצה

40

סיכום

 100

 

בתום הערב נאספו הטבלאות והסיכום הנקודות התבצע רק למחרת לאחר המבחן וזאת על מנת לא להוריד את הביטחון העצמי לשאר התלמידים שעבדו אף הם בצורה יפה מאוד!

סיכום הנקודות הראה שהקבוצה הזוכה היא: ליאור ברנשטיין רחל אהרונוב  מאור מעיין שחקרו את השפעת דישון ברמות שונות על התפתחות פקעיות על גבי שורשי צמחי פול (ביקית הגינה).

כל חברי הקבוצה יקבלו ביום א' את הפרס שהוא ספר קריאה ביולוגי: המוח הנשי / ד"ר לואן בריזנדיין

  

מצורפות תמונות מערב ההורים

פרסום ראשון :28/06/2014 19:41:38
עדכון אחרון :28/06/2014 20:30:10